Ubersuggest is een geweldige tool wanneer je als online ondernemer wilt werken aan een goede SEO score. Het gebruik van de juiste zoekwoorden draagt bij aan een betere vindbaarheid in de zoekmachines. Met Ubersuggest ben je er altijd zeker van dat je de juiste zoekwoorden gebruikt. Ze zijn relevant, er wordt naar gezocht én ze zijn bewezen effectief.
Wat is Ubersuggest precies?
Ubersuggest is een gratis SEO tool die je helpt om de juiste zoekwoorden en de bijpassende suggesties te kunnen vinden door gebruik te maken van de zoekfunctie in Google. De online tool geeft je echter behoorlijk wat meer informatie over het betreffende zoekwoord, inclusief een aantal waardevolle suggesties. Hierbij kun je denken aan gerelateerde zoekopdrachten waarnaar nog meer gezocht wordt bijvoorbeeld.
Met Ubersuggest hoef je daar dus niet meer handmatig onderzoek naar te doen. In plaats daarvan heb je direct de beschikking over relevante keywords waarmee je jouw website content perfect kunt optimaliseren. Het is dan ook niet voor niets dat dit hulpprogramma voor zoekwoordenonderzoek enorm snel aan populariteit toeneemt. Daarbij is de tool van Ubersuggest ook nog eens gratis te gebruiken.
Ubersuggest 2.0
Ubersuggest draait al even mee in de online marketingwereld. Het is begonnen als onafhankelijke website om snel nuttige zoekwoorden te laten zien. De tool is opgekocht en verbetert door Neil Patel. In september 2018 werd het vernieuwde Ubersuggest 2.0 gelanceerd en het blijft uitbreiden met nieuwe functies.
Ubersuggest gebruiken bij zoekwoorden onderzoek
Deze keyword tool geeft je inzicht in verschillende soorten zoektermen en de daarbij behorende scores. Dit zijn:
- Search volume
- Cost per click (CPC)
- Paid difficulty
- SEO difficulty
- Keyword overview
De scores worden ieder afzonderlijk uit de databronnen gehaald. Zo heb je dus de beschikking over zeer nauwkeurige statistieken die je helpen om je SEO-score te kunnen verbeteren. Om het belang van de bovenstaande termen nog beter te kunnen begrijpen, hebben we ze hieronder voor je uitgelicht.
Search volume
Vertaalt betekent dit het zoekvolume van het betreffende woord. In feite geeft het aan hoe vaak er naar dit keyword wordt gezocht in de zoekmachine. Des te hoger het zoekvolume van het zoekwoord dat je gebruikt, des te meer verkeer je zult ontvangen naar de betreffende content op de website.
Cost per Click (CPC)
De CPC of ook wel kosten per klik genoemd, geeft aan wat het zoekwoord per klik kost als we deze gebruiken in betaalde Google advertenties.
Paid difficulty
De Paid difficulty binnen Ubersuggest vertelt wat over de moeilijkheidsgraad op basis van betaald verkeer. Bijvoorbeeld als je het zoekwoord wilt gebruiken in combinatie met betaalde advertenties binnen Google. De concurrentie op dit gebied is nou eenmaal vele malen hoger. Belangrijk dus om het juiste zoekwoord te kiezen dat geen of weinig hinder ondervindt van de massa.
SEO difficulty
Dit geeft de moeilijkheidsgraad van het zoekwoord aan. Met andere woorden, de SEO difficulty laat zien hoe ingewikkeld het is om met het betreffende zoekwoord op basis van organisch verkeer te kunnen ranken in de zoekmachines.
Keyword overview
Het zoekwoordoverzicht geeft de concurrentie van het keyword weer op basis van de resultaten in de zoekmachines. Ubersuggest geeft daarbij tevens aan of je makkelijk of moeilijk kunt scoren met het betreffende zoekwoord.
Domeinscore en social shares via Ubersuggest
Om jouw SEO-score nog meer te kunnen optimaliseren, laat Ubersuggest naast de SERP (Search Engine Results Page) ook de zogenaamde domain score en social shares zien. De social shares laten zien in welke hoeveelheid een website via de sociale media wordt gedeeld. Dit draagt bij aan een betere vindbaarheid en hoge positie binnen Google. De domeinscore geeft vervolgens een helder overzicht over het aantal inbound links in de website. Des te waardevoller deze links zijn, des te hoger de score. Dit heeft tevens een positief effect op de ranking in de zoekmachines.
Ubersuggest toepassen in de praktijk
Het toepassen van Ubersuggest in de praktijk is niet moeilijk. Door het gebruiken van longtail zoekwoorden kun je zelfs direct starten met het optimaliseren van jouw website content. Zo kun je dus beginnen met een alomvattend keyword, om uiteindelijk te eindigen met waardevolle en relevante suggesties op dat zoekwoord. Daarna kun je de suggesties die door Ubersuggest gegeven zijn eenvoudig selecteren.
Dit doe je op relevantie voor jouw onderneming. Door longtail keywords te gebruiken vind je tevens zoekwoorden die nog niet bedolven zijn onder de concurrentie. Daarmee kun je dus eenvoudig scoren in de zoekmachines. Nu kun je aan de slag met het maken van waardevolle content voor op jouw website met de juiste zoekwoorden.
Optimaliseer je content
Uiteraard moet je daarbij ook de websiteoptimalisatie in de gaten houden. Vergeet niet dat je de primaire zoekterm in de titel van de pagina, de meta omschrijving, de headings (H1, H2, etc) en afbeeldingen (Alt) van de content verwerkt. Hou daarbij ook rekening met de lengte van het artikel. Een lang en informatief artikel dat prettig leest heeft een positief effect op de ranking in Google.
Conclusie
Ubersuggest is met bovenstaande functies een geweldige toevoeging aan de wereld van online marketing. Het vinden van de juiste zoekwoorden voor jouw niche wordt namelijk steeds moeilijker. Ubersuggest geeft je een zet in de goede richting. Deze gratis tool voor zoekwoorden onderzoek geeft je een schat aan waardevolle informatie. Daarnaast is Ubersuggest zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.
Klik hier om de tool te gebruiken
Hulp of advies nodig?
Hoger in Google komen? Heb je hulp nodig bij jouw content marketingstrategie? Heijtec helpt ondernemers sinds 2011 naar succes op het internet. Stuur ons een bericht via de contactpagina of bel ons op 085 401 9132.